Heb je een klacht?

Hoe kan je een klacht indienen?

Wij doen ons best om je zo goed mogelijk te helpen. Het kan zijn dat je niet tevreden bent.

  • Bel met ons via 088- 015 79 20 van 9.00 - 17.00 uur ma-vr. Komen we er samen niet uit, dan nemen wij je klacht verder in behandeling.
  • Je kunt ook het online contactformulier gebruiken of een e-mail sturen naar pensioenservice@marspensioen.nl.
  • Of een brief sturen naar: Mars Pensioenfonds, t.a.v. Pensioenservice, Postbus 123, 1180 AC Amstelveen

Geef aan ons door:

  • Jouw klacht: waar ben je ontevreden over?
  • Jouw polisnummer.
  • Jouw telefoonnummer, zodat we je kunnen bellen om een compleet beeld te krijgen van jouw klacht.

 

Verwerking

  • Je ontvangt van ons binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging. 
  • Wij bellen je om een compleet beeld te krijgen van jouw klacht.
  • We proberen je klacht binnen 20 werkdagen op te lossen. Meestal lukt dit ook.
  • Als het niet lukt om je klacht binnen 20 werkdagen op te lossen, laten we dit op tijd weten.
  • Als je het niet eens bent met onze reactie of geboden oplossing, kun je binnen 20 werkdagen je klacht met motivatie bij het bestuur van het pensioenfonds indienen
  • Het bestuur onderzoekt je klacht en koppelt de genomen beslissing schriftelijk aan je terug.

En anders?

Soms kom je er samen niet uit. We doen ons best om je klacht op te lossen, maar het kan natuurlijk zijn dat je het niet eens bent met onze reactie. Of met onze beslissing. Dan is er binnen het pensioenfonds geen bezwaarmogelijkheid meer. Het is goed om te weten dat je dan altijd terecht kunt bij de Geschilleninstantie Pensioenfondsen. Of je kunt natuurlijk naar een rechter gaan. Voor de Geschilleninstantie Pensioenfondsen ga je naar www.geschilleninstantiepensioenfondsen.nl. Als je meer informatie wilt over hoe je precies naar een rechter gaat, kijk je op www.rechtspraak.nl.

Wil je meer lezen over de afhandeling van klachten? Ons reglement kun je hieronder nalezen. Informatie over de Geschilleninstantie Pensioenfondsen moet hier nog aan worden toegevoegd. Dat doen we begin 2024.

Geschilleninstantie Pensioenfondsen vanaf 1 januari 2024

U kunt vanaf 1 januari 2024 uw klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP). Dit doet u kosteloos. De Geschilleninstantie Pensioenfondsen is door de overheid aangewezen als officiƫle geschilleninstantie voor pensioenfondsen in het geval de interne klachtenprocedure volledig is doorlopen. De klacht moet betrekking hebben op de uitvoering of toepassing van het pensioenreglement. U leest er meer over op de website https://geschilleninstantiepensioenfondsen.nl.

De informatie over de Geschilleninstantie Pensioenfondsen moet nog opgenomen worden in het klachten- en geschillenreglement van het pensioenfonds hieronder. De aangepaste versie wordt begin 2024 op deze website gepubliceerd. 

Bijlage Grootte
171.72 kB