Nieuws

Een nieuw design!

30 maart 2016

Valt het op? We hebben de digitale nieuwsbrief van Mars Pensioenfonds in een ander jasje gestoken. Uit ons onderzoek van vorig jaar bleek dat de digitale nieuwsbrief niet erg goed scoorde op ‘aantrekkelijkheid’. Reden voor de Pensioen Communicatie Commissie (PCC) – waar ik namens de vestiging in Oud-Beijerland ook in zit – om dit te verbeteren. We hopen dat dit design wel in de smaak valt!

Onderzoek

Naast de vernieuwde nieuwsbrief, zijn er nog meer zaken waar de PCC zich mee bezighoudt. Ik neem je even mee terug naar het onderzoek van vorig jaar. De reden dat we zulke onderzoeken doen, is dat we continu onze dienstverlening met jullie willen verbeteren. Het aanpassen van de digitale nieuwsbrief is hier een goed voorbeeld van. Maar ook is gebleken dat het gebruik van het pensioendashboard nog een beetje achterblijft. Daarom gaan we hier later in het jaar aandacht aan besteden. Uit de onderzoeksresultaten bleek trouwens dat jullie over het algemeen erg tevreden zijn. En daar zijn we heel blij mee! Maar we gaan zeker niet achterover leunen. Integendeel.

Centraal stellen

De pensioenwereld is namelijk volop in beweging. Ook op het gebied van communicatie. We hebben sinds 1 juli vorig jaar bijvoorbeeld te maken met de nieuwe Wet pensioencommunicatie. Kort gezegd staat hierin dat pensioenfondsen bij hun informatieverstrekking meer moeten aansluiten bij de behoeften van de deelnemer. Als PCC staan we hier volledig achter. Het centraal stellen van onze deelnemers heeft dan ook een belangrijke plaats gekregen in onze nieuwe communicatiestrategie.

Vijf principes

Het vaststellen van de communicatiestrategie is één van de verantwoordelijkheden van de PCC. We hebben hierbij goed gekeken naar de vijf principes van Mars: Kwaliteit, Verantwoordelijkheid, Wederkerigheid, Efficiëntie en Vrijheid. Ze vormen de basis van de bedrijfscultuur en de manier waarop Mars zaken doet. En ze vormen ook de basis van onze communicatie over pensioen.

Een belangrijke rol

Naast onze betrokkenheid bij communicatie op strategisch niveau, houden we ons veel bezig met de uitvoering van onze communicatie. Op dit moment zijn we bijvoorbeeld erg druk met de invoering van het Pensioen 1-2-3. Verderop in deze nieuwsbrief lees je hier meer over. Daarnaast houden we ons bezig met meer ‘reguliere’ uitingen, zoals de website, brieven en het Uniform Pensioenoverzicht.

Kortom, de PCC vervult een belangrijke rol in de communicatie met jullie. Ik hoop dan ook dat je met plezier de vernieuwde nieuwsbrief leest!

Groeten, ook namens de Pensioen Communicatie Commissie,

Rachel Sommerdij